Puheenaihe

SK: Lidl käyttää salanimiä hankalien asiakkaiden hoitamiseen – näin ne toimivat

Kuvituskuva.

Päivi Tuovinen

Lidl on ottanyt käyttöön ovelan keinon, jolla se hoitaa hankalia asiakaspalvelutilanteita.

Kauppaketjun asiakaspalvelupäällikkö Miia Kangas myöntää Suomen Kuvalehden haastattelussa, että Lidl käyttää puhelinpalvelussaan salanimiä. Hankalat tapaukset voidaan ohjata siis henkilöille, joita ei ole välttämättä oikeasti olemassa.

Salanimillä Lidl haluaa suojella muun muassa työntekijöidensä turvallisuutta. Kun työntekijä ei käytä oikeaa nimeään, asiakas ei voi jäljittää häntä esimerkiksi työajan ulkopuolella.

Osa hankalimmista asiakkaista on tuttuja Lidlille vuosien ajalta, jutussa kerrotaan. He valittavat herkästi muun muassa mainosten vääristä hinnoista tai kesken tarjousajan loppuneista tuotteista.

Juttua muokattu 17.11. klo 10.32: Poistettu virheellinen sitaatti. Klo 18.16 poistettu väärä tieto, että fiktiivistä henkilöä ei tavoiteta puhelimitse.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Lisää aiheesta

Liitto selvitti: Lidlin esimiehet ylpeimpiä työnantajastaan – jopa 85% suosittelisi muille30.9.2018 17.36

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat paikalliset

Uusimmat

Luetuimmat