Lakeuden Etapin uusi palvelupiste aukeaa asiakkaille Seinäjoella

Lakeuden Etappi avaa 28.6. Seinäjoella uudenlaisen jätteen vastaanottopaikan RE-pisteen. Nykyaikaisessa RE. -konseptissa tarjotaan kotitalouksille mahdollisuutta asiointiin vuorokauden ympäri itsepalveluna RE-appi –mobiilisovelluksella.

Etapin uusi RE-piste avataan asiakkaille Seinäjoella juhannuksen jälkeen maanantaina klo 11. Samalla kotitalouksen asiointimahdollisuudet laajenevat, kun jätteitä voi viedä pisteelle myös itsepalveluna ottamalla käyttöön Etapin RE-appi-mobiilisovelluksen ja rekisteröitymällä käyttäjäksi.

– Uudenlaisen konseptin toteuttamisessa lähtökohtana on asiakkaan laajat asiointimahdollisuudet ja hyvä palvelukokemus. Tuomme jätteen vastaanottopalvelut nykypäivään uudella tavalla, asiointiympäristö ja itsepalvelu ovat sitä, toteaa toimitusjohtaja Pekka Kontio Lakeuden Etapista.

RE-piste on kaikkien Etapin toimialueen asukkaiden käytettävissä, joten asioimaan voi tulla kaikista Etapin osakaskunnista.

– RE-piste on Etapin uusi asiointimalli, jota tullaan käyttämään myös toimialueen muiden toimipisteiden kehittämisessä, Kontio sanoo.

RE-piste sijaitsee nykyisen Seinäjoki-Nurmon jäteaseman naapurissa, joten sinne on helppo löytää. Asiointi pisteellä on helppoa. Asiakas lajittelee jätteet niiden syntypaikalla ja purkaa perillä kuormasta lajittelupisteisiin. Itsepalveluna asioitaessa toimitaan Android- tai IOS-älylaitteeseen ladattavalla RE-appi-mobiilisovelluksella. Apin voi ladata sovelluskaupasta. RE-appi myös neuvoo, miten pisteellä toimitaan ja opastaa viemään jätteet oikeaan paikkaan. Maksaminen tehdään apilla jo etukäteen, jos kyytiin on tulossa maksullisia jätteitä. Alueelle pääsee ilmoittautumisen jälkeen ajamaan portista sisään, kun sovellukseen on syötetty auton rekisteritunnus. Portit avautuvat itsepalveluasiakkaalle rekisteritunnistuksen avulla.

– Palveluaikana asiakaspalvelu on paikalla. Asiakas voi itse valita asioiko perinteiseen tapaan palveluaikana vai RE-apin avulla itsepalveluna, kertoo palvelupäällikkö Anna Mäntylä.

Palveluaikana voi asioida molemmilla tavoilla. Itsepalvelu on suunnattu kotitalouksille, yritykset voivat asioida vain palveluaikana.

RE-pisteen rakentamisessa on käytetty kierrätysmateriaaleja ja kierrätettävyys on huomioitu kaikissa valinnoissa. Lisäksi alueella käytetään uusiutuvaa energiaa ja hyödynnetään maalämpöä, aurinkosähköä ja sadevesiä. Kaikissa valinnoissa on huomioitu materiaalien kierrätettävyys tai pitkäikäisyys.Hankkeen kokonaiskustannusarvio on noin kolme miljoonaa euroa.

Kommentoi